Милена Стефанова /Бистрекова/ е сред онези художници, които са избрали да се развиват извън рамките на традиционното художествено образование. Причината за това решение е невъзможността ѝ да се впише в утвърдените норми, които често ограничават творческото въображение и свободата на изразяване. Историята на изкуството познава много велики творци, които са поели по този самостоятелен път и са успели да разширят разбирането за красиво, изящно и професионално изкуство. Сред тях са имена като Анри Русо, Ван Гог, Фрида Кало, Йоко Оно, Жан-Мишел Баския и други.
Тези творци доказват, че интуицията и уникалната визия често се оказват по-важни за успеха от академичното образование. Свободата, която тези художници изпитват в своето развитие, се превръща в предимство пред традиционно образованите автори, които през целия си творчески път често се опитват да се освободят от наложените им ограничения. Както казва Пабло Пикасо: „На 12 години вече можех да рисувам като Рафаело, а ми бе нужен цял живот, за да се науча да рисувам като дете.“
Любителите на изкуството лесно ще разпознаят в картините на Милена Стефанова влиянието на творци като Агнес Пелтън и Джорджия О'Кийф, считана за майка на американския модернизъм. Картината на О'Кийф „Jimson Weed/White Flower No. 1” бе продадена на търг от „Сотбис“ през ноември 2014 г. за 44,4 милиона долара, което я прави най-скъпо продадената картина на жена художничка в историята.