Copyright © 2020. All Rights Reserved

Панчо Малезанов

Панчо Малезанов
1964 - Роден в София
1984 - Завършва Средно Специално Художествено Училище «Св. Лука» в София

Член на СБХ


САМОСТОЯТЕЛНИ ИЗЛОЖБИ


1992 – Мерикас Кифисия Атина Гърция
1993,96 – Галерия Ата-Рай София
1994,95,97 -Галерия Макта София
1997 – Шератон София-Хотел Балкан-Галерия Ата-Рай
1998 – Народно Събрание на Република България
1998 – Aрт-Клуб София
2000 – Галерия Ромфея Пловдив
2000 – Галерия Aрт-36 София
2000 – Градска Галерия Варна
2000, 2003 – Галерия Драка София
2001 – Галерия на вестник Монитор София
2003 – Галерия Ирида София
2004 – Галерия Аполон и Меркурии София
2004 – Галерия Авангард Пловдив

2007 – Български Културен Институт Берлин

2008 - Галерия Икар София

2011 – Галерия Анима Хилтън Хотел София България

2011 – Български Културен Институт Лондон Великобритания

2014 – Галерия Артамонцев София България

2015 – Галерия Натали София България

2016 – Галерия Пентименто София България
2017 – Български Културен Институт Лондон Великобритания
2017 – Moorhouse Art Gallery, London, U.K.

2018 – Галерия Нюанс, София, България

2019 – Галерия Arsenal of Arts, Капана, Пловдив, България

2020 – Галерия Евдокия, София, България

 
ОБЩИ ИЗЛОЖБИ
 
2001 – Галерия Алехей фон Шлиппе-Университет на Кънектикът САЩ
2001 – Вашингтон САЩ
2002 – Гетисбърг САЩ
2002 – Българо-Македонски Културен Център, Питсбург САЩ
2003 – Галерия Дилайт Хамилтън Сиатъл САЩ

2005 – Фестивал на Изкуствата Аполония

2013 – Галерия Хей Хил Лондон Великобритания

2013 – Галерия Уимбълдън Файн Арт Лондон Великобритания

2013 – Галерия Макта Кемпински Хотел София България

2014 – Галерия Хей Хил Лондон Великобритания

              www.hayhillgallery.com

2015 – Slater Memorial Museum Norwich CT

2015 – Hay Hill Gallery London U.K.

2015 – Есенен Салон на Изкуствата Ваденойен Холандия

2016 – Hay Hill Gallery London U.K.

2017 – Anwerp Art Fair

2018 – Art fair Lausanne

2018 – Галерия „Нюанс” София България

 

Картини на художника са собственост на колекционери от Великобритания, Холандия, Белгия,  Испания, Германия, Италия, Русия, Беларус, Литва, Унгария,  Гърция, Франция, Швейцария, Лихтенщайн, Монако, Норвегия,  Македония, САЩ, Канада и България.

 

(Авто)портретите на Панчо Малезанов

Автозверовете на Панчо Малезанов нахлуха в градската джунгла галерия „Пентименто”.

 

Чела съм, че дизайнерите се стремят да придадат характер на автомобилите, често вдъхновени от природата - ту фаровете им приличат на очи на бухал или орел, ту решетките се озъбват хищно като зъби на акула, ту купето е заоблено като мъркащо котенце или пък се ежи като гладен тигър... Да не говорим за многото коне под капака...


Точно този характер на колите, и то от най-скъпите и ретро марки, разгадава в новата си серия "(Авто)портрети" художникът Панчо Малезанов. Първо, защото има опит с рисуването на животни и познава добре страстите им. Второ, защото вижда своите живи герои, въплътени в метала, кожата, стъклото. Резултатът е футуристичен - хем е автомобил, хем през прозорците наднича характер на мощен неопитомен звяр. Не винаги, разбира се.

 

Че как да не се довериш на марка, чийто радиатор е с решетка шарена като дъгата, чиито фарове намигат разноцветно, а всичко останало блести, пъстрее и полита с фантазията на Малезанов. Успял да превърне автомобила в живо същество, което пуска в градската джунгла.

 

Задължително ще се обърнете след такава кола. И ще съжалите, че карате скучна черна или бяла машина. Няма проблеми - почерпете идеи от изложбата на художника как да направите цветен и живота си, и автомобила си. Ако не искате да рискувате с безумно скъпите ретромарки, може поне да сложите техен "малезановски" портрет на стената и да се заразите с добро настроение от това как той се закача с техниката, с технологиите, с надменните автомобили с дълги биографии и ги прави да приличат на пъстри играчки за стая на пораснали момчета.

 

Мила Вачева – вестник 24 часа, юни 2017г.

 


Изтъкнатия изкуствовед Максимилиян Киров пише за автора:



..."Панчо Малезанов винаги предпочита пряко да общува с природата,като живописец,но е трудно да го наречем пеизажист в точния смисъл на това понятие.Той не се интересува от конкретния мотив,а предпочита,да скрепява цялостния облик на родния ландшафт,чрез една произволно ситуирана в пространството гледна точка,която не държи сметка нито за линията на хоризонта,нито за статичността на позицията,от която фиксира природния обект.Почти винаги тя има една,своего рода"птича" проекция,която му позволява,да съзерцава обекта панорамно.Но това е поглед на "птиче око",чиято ретина улавя отделните аспекти на действителността в процеса на самия летеж.Ето защо е трудно да си представим изобразения от автора микрокосмос с помощта на традиционните понятия за горе и долу,за ляво и дясно.В българската живопис единствено Големият Казаков,бе дръзнал,да представя природата по този начин.Малезанов,обаче не е негов подражател,а истински продължител на този изобразителен принцип."



Вестник "Демокрация" 5 ноември 1993г.